ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ

Ανά κατηγορία

Επιλέγοντας τη συγκεκριμένη ομάδα από τις παρακάτω κατηγορίες, θα σας εμφανίζει τις δραστηριότητες που υπάγονται σε αυτήν.

Ηλικία

Διάρκεια

Θεματική

Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες

There are currently 9 εκπαιδευτικές δραστηριότητες in this directory beginning with the letter Π.
Παρατηρώντας Εικαστικά Έργα Τέχνης … μαθαίνω για τις Πλημμύρες
Είναι μια δραστηριότητα ανακαλυπτικής/διερευνητικής μάθησης ενταγμένη στην ενότητα «Πλημμύρες: το αποτύπωμά τους στον καμβά της εκπαίδευσης μέσω της τέχνης». Βασίζεται στην Ψηφιακή Έκθεση ‘‘Συνομιλώντας Με Εικαστικά Έργα Τέχνης … Για Τις Πλημμύρες’’ και στον ομώνυμο Οδηγό της έκθεσης.
Σκοπός της δραστηριότητας είναι οι μαθητές/τριες να εξασκηθούν στη διαδικασία της παρατήρησης μέσω της τέχνης και να συσχετίσουν αυτά τα έργα με διάφορα θέματα όπως η γεωγραφική κατανομή των πλημμυρών που απεικονίζονται στα έργα τέχνης, ο τύπος πλημμύρας, η έκφραση συναισθημάτων που δημιουργεί ένα έργο τέχνης με θέμα την πλημμύρα κ.λπ.
Περιλαμβάνει τέσσερα (4) Φύλλα Εργασίας: 1ο «Παρατηρώ, Αναζητώ, Βρίσκω», 2ο «Η ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ των πλημμυρών», 3ο «Από τις εικαστικές τέχνες … στις επιπτώσεις των πλημμυρών», 4ο «Τα τρία ΓΙΑΤΙ…» και ένα φύλλο εργασίας για τον αναστοχασμό.

Δείτε την αναλυτική περιγραφή της δραστηριότητας, όπου μπορείτε να κατεβάσετε και το αρχείο.

Πλημμύρα στο σχολείο: «Προετοιμάζομαι!»
Η δραστηριότητα βασίζεται σε οδηγίες, προς τους μαθητές/τριες, προστασίας τους σε περίπτωση έκτακτου πλημμυρικού φαινομένου. Οι μαθητές/τριες απαντούν προδιαμορφωμένο ερωτηματολόγιο και έπειτα «διορθώνουν» τις απαντήσεις των συμμαθητών/τριών τους ώστε να αναγνωρίσουν και να συνειδητοποιήσουν λάθος συμπεριφορές σε περίπτωση έκτακτου πλημμυρικού φαινομένου.

Δείτε την αναλυτική περιγραφή της δραστηριότητας, όπου μπορείτε να κατεβάσετε και το αρχείο.

Πλημμύρα στο τουριστικό θέρετρο της Ομορφονήσου!
Στη συγκεκριμένη δραστηριότητα εξετάζονται οι πλημμυρες ως φυσικό φαινόμενο με επιπτώσεις που οφείλονται σε ανθρωπογενή αίτια λόγω των παρεμβάσεων που γίνονται εξ αιτίας της τουριστικής ανάπτυξης. Οι μαθητές μέσα από τη ομαδοσυνεργατική μέθοδο και σε παιχνίδι ρόλων εξετάζουν ένα υποθετικό σενάριο ενός υδρολογικού συστήματος και προσπαθούν να δώσουν λύση αφού κατανοήσουν τι λάθη έγιναν. Απευθύνεται σε μαθητές/τριες Γυμνασίου και Λυκείου, αλλά θα μπορούσε με μια προσαρμογή να εφαρμοστεί και στις τελευταίες τάξεις του δημοτικού.

Δείτε την αναλυτική περιγραφή της δραστηριότητας, όπου μπορείτε να κατεβάσετε και το αρχείο.

Πλημμύρες - Ταξίδι στον χώρο και τον χρόνο
Η δραστηριότητα περιλαμβάνει ένα ταξίδι στο προϊστορικό παρελθόν, με σκοπό την κατανόηση των γεωμορφολογικών μεταβολών, κυρίως στις παράκτιες περιοχές λόγω των πλημμυρικών φαινομένων που οφείλονταν στην άνοδο της στάθμης της θάλασσας, η οποία άρχισε να ανεβαίνει όταν άρχισε να ανέρχεται η μέση παγκόσμια θερμοκρασία (18.000 χρόνια μέχρι 6.000 χρόνια πριν). Περιλαμβάνει παλαιογεωγραφικούς χάρτες για την πραγματοποίηση του «ταξιδιού στον χρόνο» και ερωτήσεις που αφορούν τις μετακινήσεις των κατοίκων των παράκτιων περιοχών 18.000, 10.000 και 6.000 χρόνια πριν από σήμερα, που σταμάτησε η άνοδος της στάθμης της θάλασσας.

Δείτε την αναλυτική περιγραφή της δραστηριότητας, όπου μπορείτε να κατεβάσετε και το αρχείο.

Πλημμύρες: Πώς να παραμείνω ασφαλής;
Η προτεινόμενη δραστηριότητα απευθύνεται σε μαθητές/τριες Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου. Σχεδιάστηκε για να αναδείξει τη σημασία της προσωπικής ευθύνης σε καταστάσεις πλημμυρικού κινδύνου και περιλαμβάνει: α) την προβολή της εκπαιδευτικής ταινίας «Πλημμύρες: Πώς να Παραμείνω Ασφαλής;» (διάρκειας 8:29΄), στην οποία παρουσιάζονται ορισμένες ενδεδειγμένες συμπεριφορές ατομικής προστασίας πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την πλημμύρα, β) συζήτηση - επεξεργασία του περιεχομένου της ταινίας, γ) προτάσεις προσέγγισης του όρου «ατομική προστασία» και επέκτασης του θέματος.

Δείτε την αναλυτική περιγραφή της δραστηριότητας, όπου μπορείτε να κατεβάσετε και το αρχείο.

Πλημμυρίζω ... Τέχνη
Ένα παιχνίδι με κάρτες, διάρκειας 2 διδακτικών ωρών, με σκοπό οι μαθητές/τριες να γνωρίσουν και να παρατηρήσουν έργα εικαστικής τέχνης με θέμα την πλημμύρα, καθώς και να συνεργαστούν παίζοντας. Απευθύνεται σε μαθητές/τριες Δ', Ε' & ΣΤ’ Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου. Περιλαμβάνει: α) ένα ψηφιακό αρχείο με 22 ζεύγη καρτών (ανά μία σελ. Α4 ένα ζεύγος καρτών του παιχνιδιού για να τις εκτυπώσουμε και να τις πλαστικοποιήσουμε και β) ένα Φύλλο Εργασίας με τίτλο ‘‘Η Ταυτότητα Του Έργου Τέχνης και Η Εικόνα της Πλημμύρας’’. Το παιχνίδι μπορεί να παιχτεί με δύο παραλλαγές που περιγράφονται. Ο/Η εκπαιδευτικός επιλέγει με ποιο τρόπο και με ποια ζεύγη καρτών το παιχνίδι θα παιχτεί, ανάλογα με την ηλικία των μαθητών/τριών και το μέγεθος της μαθητικής ομάδας.

Δείτε την αναλυτική περιγραφή της δραστηριότητας, όπου μπορείτε να κατεβάσετε και το αρχείο.

Πριν την καταιγίδα
Ομαδικό επιτραπέζιο παιχνίδι με κάρτες και διάλογο. Οι παίκτες καλούνται να πάρουν μια απόφαση για την αντιμετώπιση ενός αναμενόμενου καιρικού φαινομένου, σε συγκεκριμένο χρόνο πριν την εμφάνισή του.

Δείτε την αναλυτική περιγραφή της δραστηριότητας, όπου μπορείτε να κατεβάσετε και το αρχείο.

Προσομοίωση πλημμύρας σε σχολείο
Σκοπός της δραστηριότητας είναι οι μαθητές/τριες να εξοικειωθούν με τις προσομοιώσεις, να αντιληφθούν τη σημασία του υψόμετρου και τη σχέση του με το ύψος του νερού σε πλημμύρα στις διάφορες περιοχές. Να παρατηρήσουν, επίσης, τα διάφορα συμβάντα σε σχέση με τον χρόνο και να δουν τις διαφορές σε διαφορετικά σενάρια βροχόπτωσης.

Δείτε την αναλυτική περιγραφή της δραστηριότητας, όπου μπορείτε να κατεβάσετε και το αρχείο.

Πώς σχετίζεται το είδος του εδάφους με την πλημμύρα - Υδροπερατότητα
Μέσα από πειράματα οι μαθητές ανακαλύπτουν ποιο είδος εδάφους αφήνει να περνά το νερό περισσότερο και άρα σε ποιο είναι πιθανότερο να δημιουργηθούν πλημμυρικά φαινόμενα.

Δείτε την αναλυτική περιγραφή της δραστηριότητας, όπου μπορείτε να κατεβάσετε και το αρχείο.